ЗАХОДИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ м.ЧЕРНІВЦІВ НА 2015 – 2020 РОКИ

ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник управління освіти

Чернівецької міської ради

_________С.В.Мартинюк

ЗАХОДИ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ У НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ м.ЧЕРНІВЦІ НА 2015 – 2020 РОКИ

№№ з/п Назва заходу  Термін

виконання

Відповідальні за виконання
1. УДОСКОНАЛЕННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОЇ БАЗИ

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ

1.1. Систематизувати нормативно-правову базу загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів міста щодо національно-патріотичного виховання дітей та молоді ІV квартал 2015 р. Керівники навчальних закладів
1.2. Розробити річні та перспективні плани роботи щодо національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015 – 2020 роки ІІІ квартал

2015 р.

Керівники навчальних закладів
1.3. Опрацювати положення дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)  та дитячо-юнацького фестивалю мистецтв «Сурми звитяги» ІІІ квартал

2015 р.

Керівники навчальних закладів міста
2. ВЗАЄМОДІЯ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ З ДОШКІЛЬНИМИ,ПОЗАШКІЛЬНИМИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІМИ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ МІСТА
2.1. Створити  Раду з національно-патріотичного  виховання  при управлінні  освіти Чернівецької міської ради

 

ІІІ квартал

2015 р.

Управління освіти Чернівецької міської ради
2.2.

 

 

Створити обласний Центр національно-патріотичного виховання дітей та молоді на базі Міського палацу дітей та юнацтва з метою централізації процесу національно-патріотичного виховання в системі освіти ІІІ квартал

2015 р.

 

 

Управління освіти,міський методичний центр
3. СТВОРЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ

НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

3.1. Забезпечити виконання  методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки щодо національно – патріотичного виховання у  загальноосвітніх навчальних закладах постійно Керівники  навчальних закладів
3.2. Популяризувати на конференціях, круглих столах і широко висвітлювати у друкованих засобах факти і події, що свідчать про колективну й індивідуальну боротьбу за незалежність України у ХХ столітті, перерахованих у Законі України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті» (№ 25-38-1 від 07.04.2015 р.) Постійно Управління освіти,міський методичний центр,навчальні заклади
3.3. Включити до варіативної складової робочого навчального плану  предмет «Громадянська освіта», що найповніше відповідає завданням національно-патріотичного виховання дітей і молоді, поєднує політико-правову, історико-патріотичну, екологічну, культурологічну проблематику. До 01.06.2016 Управління освіти,міський методичний центр,навчальні заклади
3.4.  Продовжити  впровадження медіаосвіти в загальноосвітніх навчальних закладах, всебічно використовуючи її можливості для підвищення рівня медійної та інформаційної грамотності, патріотичної свідомості та критичного мислення учнівської молоді 2016-2017 рр. Міський методичний центр
3.5. Проводити науково-дослідницьку та освітньо-просвітницьку роботу, яка передбачає відновлення історичної пам’яті про тривалі державницькі традиції України (Київська Русь, Велике князівство Литовське, Військо Запорізьке, Гетьманщина, діяльність Українських урядів 1917-1921 років, інші визвольні проекти), включно з проведенням фотовиставок, організацією музейних експозицій, проведенням дискусій, круглих столів із застосуванням регіональних традицій, свідчень усної історії національно-визвольної боротьби українського народу Постійно Управління освіти ,міський методичний центр,керівники загальноосвітніх навчальних закладів
3.6. Забезпечити проведення місячників правової освіти та національно-патріотичного виховання, спрямованих на розвиток у дітей та молоді почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця у суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків із застосуванням рекомендацій Українського інституту національної пам’яті та Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області  Жовтень 2015 р. – лютий 2016 р.,

щороку

Міський методичний центр,керівники навчальних закладів
3.7.  Започаткувати Всеукраїнський місячник у навчальних закладах у рамках проведення Міжнародного місячника шкільної бібліотеки «Виховуємо громадянина – патріота України» Щорічно з

2015 р.

Міський методичний центр,навчальні заклади
3.8. Укомплектовувати фонди бібліотек навчальних закладів літературою, спрямованою на  національно-патріотичне виховання Постійно Управління освіти,навчальні заклади
3.9. Організовувати пошукову роботу, залучивши дітей, учнів та педагогічні колективи до пошуку, охорони, збереження народної культурної спадщини України (пісні, легенди, перекази тощо). Поповнювати матеріалами веб-сайт «Історико-краєзначий портрет Чернівецької області» Постійно Міський методичний центр,керівники навчальних закладів

 

4. ЗМІСТ І ФОРМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
4.1. Дошкільна освіта
4.1.1. Систематизувати  передовий педагогічний досвід педагогів міста національно-патріотичного спрямування і рекомендувати для впровадження в ДНЗ міста. Жовтень

2015 р.

Міський методичний центр,
4.1.2. Розробити орієнтовану тематику тематичних блоків, розваг, свят з національно-патріотичного виховання у різних вікових групах ДНЗ. Листопад

2015 р.

Міський методичний центр,
4.1.3.  Розробити тематичні проекти щодо залучення батьків до національно-патріотичного виховання дітей  за темами:

·         «Я українець і пишаюсь цим (українська мова, історія України, видатні діячі, сучасні досягнення, толерантність)»;

·         «Моя родина (сімейні традиції, сімейні реліквії, професії в моїй родині, світ родинних захоплень, сімейні обов’язки тощо)»;

·         «Свята мого народу (національні, християнські)»;

·         «Моя країна (державні символи, столиця, державні свята; національності, які живуть в Україні, їх національні костюми, пісні і танці, національні страви)»

Проводити:

·         майстер-класи від членів родин вихованців;

·         години спілкування з представниками військово-патріотичних об’єднань, молодіжних клубів та дитячих центрів творчості («Я – українець!», Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!»

·         екскурсії,

Оформити виставки  дитячої творчості, фотовиставки, тематичні стенди («Відкрий для себе Україну», Україна й українці»)

З 01.09.2015 р.  Міський методичний центр,керівники ДНЗ
4.1.4. Увести до системи дошкільного виховання (державних та недержавних установ) розвивальні технології та заняття з формування у дитини моральних уподобань і здійснення вчинків, пов’язаних з патріотичною позицією З 01.09.

2015 р.,

постійно

Управління освіти Чернівецької міської ради
Початкова школа
4.2. У зміст виховної діяльності включати заходи,спрямовані на формування почуття  поваги та  гордості до рідного краю, народу,мови; відчуття себе громадянином України,шанування державних символів,Конституції України;любові до культури свого народу,його традицій,звичаїв та обрядів;розуміння правил взаємодії людей у колективі,суспільстві ,толерантного ставлення до представників інших національностей,їх культури,релігії,традицій. До 01.09.

2015 р.

Міський методичний центр,керівники навчальних закладів
4.2.1. Розробити та використовувати в практичній діяльності  творчі  завдання з національно-патріотичної тематики.

Провести з учнями початкових класів:

–          КТС «Як Батьківщина й сонечко над нами, отак і мама на землі  одна» ;

–          ігри-бесіди «Символи нашої держави», « Мої права та обов’язки», «Одна єдина на цілім світі», «Духовні  та моральні цінності мого народу»;

–          усний журнал «Моя країна – Україна»;

–          конкурси малюнків «Як тебе не любити, Україно моя»,  «Наші символи», «Ми єдина родина», «Мої права та обов’язки»;

–          ігрові вправи «Для мене Батьківщина – це …», «Я пишаюся своєю родиною, тому що…» та інші;

Організувати тематичні виставки дитячої творчості:

–          колективне творче панно«Моя країна -Україна»;

–          виставка реліквій кожної родини «Шануймося, бо ми того варті»;

–          виставка предметів народного вжитку;

–          виставка дитячих робіт «Ми – єдина родина».

Підготувати міні-проекти за участю батьків:

–           «Сімейні династії»;

–           «Захисники Вітчизни у моїй родині».

Підготувати шкільні та родинні екологічні проекти:

« Розкажу вам Еко-казку», «Збережемо наше місто чистим», «Оцінка екологічного стану приміщень школи»

2016 р.  

Методист ММЦ,

навчальні заклади

 

4.2.2. Розробити методичні рекомендації з національно-патріотичного виховання молодших школярів у позаурочній, позакласній і позашкільній роботі, передбачивши теми:

·         «Мій родовід»;

·         «Моя сім’я в історії рідного міста/села»;

·         «Моє місто/село в історії моєї країни»;

·         «Національні традиції»;

·         «Народні промисли»;

·         «Національні герої»;

·         «Моя Батьківщина – Україна (державні символи, державні свята)»:

·         «Україна на карті світу»

 До жовтня

2016 р.

міський методичний центр,методичні об’єднання  вчителів початкових класів
4.2.3. Впровадити виховні проекти:

·         «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо» (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів);

·         «Я і моя родина – казковий дивосвіт»

·          «Моя маленька батьківщина»

·         «Я-син своєї землі»

·         «Мивсі-єдина сім’я»

·         «Година пам’яті»

·         «Люби і знай свій рідний край»

·         «Легенди нашого краю»

·         «Рід,родина,рідня»

 

Вересень

2015 р.

 

Вересень

2016 р.

 

 

Вересень

2017 р.

 Керівники загальноосвітніх навчальних закладів,вчителі початкової школи

 

4.2.4. Проводити конкурси дитячої зображувальної творчості «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна», «Планета дружби»

·         малюнків;

·         оберегів,

·     організовувати написання листів бійцям АТО

Постійно Керівники загальноосвітніх навчальних закладів
4.2.5. Прищеплювати любов до української мови через спеціально організовані уроки:

·         «Свято рідної мови»,

·         «Мужай, прекрасна наша мово»,

·         «Шевченківське слово»

 Щорічно

 

Листопад, Лютий, Березень

Керівники загальноосвітніх навчальних закладів
4.2.6. Використовувати на уроках фізичної культури українські народні ігри:

«Танцювала риба з раком»,  «Пташка в клітці», «Час додому, час» та інші.

Використовувати для фізхвилинок тексти прислів’їв, приказок, поговірок про рід, сім’ю, честь, гідність людини.

Постійно Вчителі,вихователі
4.3. Основна і старша школа
4.3.1. При формуванні типових навчальних планів передбачити збільшення кількості годин на вивчення української мови і літератури у загальноосвітніх навчальних закладах.  2015-2016 рр. Управління освіти,міський методичний центр
4.3.2. Удосконалити робочі навчальні програми варіативного складника змісту освіти, зокрема з історії та географії території проживання, українознавства (розвитку народних промислів, літературної і громадської спадщини краю) щодо посилення національно-патріотичного спрямування. Продовжити вивчення історії рідного краю, рідного міста, літературного краєзнавства (за регіональними програмами, затвердженими ІППО ЧО) через позакласну та гурткову роботу. 2015-2016 рр. Керівники навчальних закладів
4.3.3. Формувати національно  свідому, духовно багату мовну особистость, духовний  світ учнів, їх цілісних світоглядних уявлень на уроках української мови, літератури, українознавства та в позаурочний час. постійно Керівники навчальних закладів

учителі УМЛ, українознавства

4.3.4. Проводити учнівські та педагогічні конференції, круглі столи про факти і події, що свідчать про колективну й індивідуальну боротьбу за незалежність України у ХХ столітті, за творчістю письменників-ювілярів. щороку Заступники з ВР, учителі історії, українознавства
4.3.5. Відзначати  День української писемності та мови (7 листопада), Міжнародний день рідної мови (21 лютого), День слов’янської писемності та культури (24 травня). Щорічно

 

Заклади освіти
4.3.6.

 

Забезпечувати участь школярів у Міжнародних мовно-літературному конкурсі ім.Т.Шевченка таз української мови ім.П.Яцика, у Всеукраїнських конкурсах учнівської творчості під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої!» та конкурсу есе «Я – європеєць», всеукраїнських іграх «Соняшник» та «Патріот». Щорічно

 

Заклади освіти
4.3.7. Проводити  міський Турнір знавців історії рідного краю та міста; тиждень історії рідного краю;міський зліт учасників Всеукраїнської суспільної акції школярів «Громадянин»; дослідницьку експедицію «Чернівці – рідне місто моє»

 

 

Оновлення експозиції музею історії освіти Чернівців

Жовтень

2015 р.- січень 2016 р.

 

 

 

Квітень 2016р.

міський методичний центр
4.3.8 Створити на шкільних сайтах рубрику іноземними мовами (мова, яка вивчається в закладі) присвячену місту Чернівці, де висвітлюватимуться творчі роботи учнів Жовтень – листопад 2015 Керівники  шкільних  М/О
4.3.9. До міського конкурсу проектів з іноземних мов включити тематику національно-патріотичного виховання Березень 2016 Міський методичний центр
4.3.10. Сприяти участі учнів у Всеукраїнському конкурсі – захисті науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН з історичного та географічного  краєзнавства Упродовж року Керівники навчальних закладів
4.3.11. Здійснювати заходи зі збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, формування в учнів екологічної культури і підвищення екологічної свідомості, розвитку у школі юннатівського руху, широкого залучення дітей та молоді до природно-заповідної справи Упродовж року Керівники навчальних закладів
4.3.12. Організовувати системну екскурсійну діяльність дітей та учнівської молоді, поїздки-обміни учнівських колективів,  відвідування визначних історичних місць,музеїв та ознайомлення з пам’ятками  української історії та культури . 2015-2020 рр. Керівники навчальних закладів
4.3.13. Забезпечити участь учнів на всіх етапах масових заходів,конкурсів,фестивалей художньо-естетичного, науково-технічного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, національно-патріотичного, фізкультурно-оздоровчого, військового та спортивного напрямку Упродовж року Директори

ЗНЗ

4.3.14. Долучатися до акцій для дітей-переселенців із зони АТО та Сходу України

 

Постійно Управління освіти, керівники навчальних закладів
4.3.15. Організувати учнівські та педагогічні колективи до міської акції щодо розроблення ескізів пам’ятної меморіальної дошки увіковічення пам’яті загиблих героїв АТО, які будуть встановлені на будинках міста. Щорічно

 

Заклади освіти
4.4. Позашкільна освіта
4.4.1. Скоординувати програми національно-патріотичного виховання дітей і молоді з програмою відродження краєзнавчого руху, які акумулюють надбання країни на місцевому рівні IV квартал

2015 р.

Управління освіти,керівники позашкільних навчальних закладів
4.4.2. Взяти участь у Всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина – Україна» IV квартал

2015 р. –

І квартал

2016 р.

міський методичний центр,загальноосвітні заклади
4.4.3. Забезпечити проведення міського етапу Всеукраїнських організаційно-масових заходів патріотичного спрямування за такими напрямами:

еколого-натуралістичний:

·         Всеукраїнський фестиваль «Українська паляниця»;

·         Всеукраїнський фестиваль «Україна –  сад» (1-11 кл.);

·         Всеукраїнський конкурс з квітникарства і ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (1-11 кл.);

·         Всеукраїнський юнацький фестиваль «В об’єктиві натураліста» (8-11 кл.);

дослідницько-експериментальний:

·         Всеукраїнська науково-технічна виставка-конкурс молодіжних інноваційних проектів «Майбутнє України» (8-11 кл.);

·         Міжнародна науково-практична конференція учнів-членів Малої академії наук «Україна – очима молодих» (8-11 кл.).

науково-технічний:

·         Всеукраїнська виставка-конкурс науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (1-11 кл.);

художньо-естетичний:

·         Всеукраїнський пленер з ужиткового мистецтва  «Таланти твої, Україно!» (5-11 кл.);

·         Всеукраїнська виставка-конкурс декоративно-ужиткового і  образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (5-11 кл.);

туристсько-краєзнавчий:

·         Всеукраїнська краєзнавча конференція учнівської молоді «Мій рідний край, моя земля очима сучасників» (8-11 кл., студенти);

·         Всеукраїнська історико-краєзнавча конференція учнівської молоді «Пізнай себе, свій рід, свій народ…» (8-11 кл.);

·         Всеукраїнська історико-географічна експедиція «Історія міст і сіл України» (1-11 кл.);

·         Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» (8-11 кл.);

·         Всеукраїнський конкурс туристсько-краєзнавчих експедицій «Мій рідний край» (8-11 кл., студенти);

·         Всеукраїнський збір лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів України (8-11 кл.)

Постійно Управління освіти, міський методичний центр,позашкільні заклади
5. ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ
5.1.  
5.1.1. Увести до штатних розписівзагальноосвітніх навчальних закладів посаду військового керівника (0,5 ставки) До 1 вересня 2016 р. Управління освіти,керівники загальноосвітніх навчальних закладів
5.1.2.  Доповнити посадову інструкцію військового керівника завданнями патріотичного виховання До 1 вересня 2016 р. керівники навчальних закладів
5.1.3. Укомплектувати навчальні заклади (кабінети військової підготовки) засобами і системами захисту (протигази, санітарне обладнання тощо) ІІІ квартал 2016 р.
5.1.4. У  загальноосвітніх навчальних закладахвідновити:

·         смугу перешкод;

·         військово-спортивний комплекс

ІІІ квартал 2016 р. Керівники ЗНЗ
5.1.5. Відновити в загальноосвітніх навчальних закладах пневматичні тири  До 01.05. 2016 р.  Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.6. Обладнати у кожному навчальному закладі приміщення для захисту від військових дій

 

 

До 01.01.2016р.  Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.7. Провести міську військово-патріотичну спортивну гру «Захисник»

 

Щорічно до  14 жовтня  Управління освіти Чернівецької міської ради, міський методичний центр, керівники навчальних закладів
5.1.8. Активізувати профорієнтаційну роботу серед старшокласників на подальшу службу в Збройних силах України шляхом проведення тематичних заходів: конкурсів, вікторин, змагань тощо Упродовж навчального року, щорічно  Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.9. У рамках профорієнтаційної роботи спланувати екскурсії до музеїв військових частин, музеїв бойової слави ЗНЗ, спільні заходи патріотичного спрямування. Проводити просвітницько-роз’яснювальну роботу щодо професій: правознавець, десантник, рятівник, розвідник, снайпер, поліцейський, прикордонник, радист  (1-11 кл.)  З 01.09.

2015 р.,

постійно

 

 Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.10. Налагодити співпрацю з офіцерами військових частин, воїнами АТО та залучати їх до проведення навчальних занять у школах із військової підготовки З 01.09.

2015 р.,

постійно

 Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.11. Забезпечити проведення уроків «Захист Вітчизни»,  тренувальних зборів юнаків 10 класу на базі військових частин.

 

 З 01.09.

2015 р.

 Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.12. Упроваджувати нині діючі навчальні програми із предмета «Захист Вітчизни», увівши нові розділи:

·         національно-патріотичне виховання учнів;

·         сучасні види озброєнь і захисту;

·         Україна у військових діях

З 1 вересня 2015 р.

 

 Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.13. Організувати роботу семінару військових керівників і вчителів фізичної культури, а також класних керівників, з питань військово-патріотичного виховання учнів І квартал 2016 р.  Управління освіти Чернівецької міської ради, міський методичний центр, керівники навчальних закладів
5.1.14. Розпочати навчальний рік у ЗНЗ Уроком мужності і милосердя під девізом «Борімося – поборемо!», залучивши до його проведення учасників бойових дій на Сході країни, представників волонтерських організацій, ветеранів минулих воєн, дисидентського руху, активних учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні та полеглих бійців АТО Щорічно

1 вересня,

 

 Управління освіти Чернівецької міської ради,  керівники навчальних закладів
5.1.15. Активізувати роботу та організувати проведення з дітьми та учнівською молоддю на рівні закладу, міста:

·         мітингу-реквієму на вшанування Героїв Небесної Сотні (1-11 кл, );

·         зустрічей з воїнами-учасниками АТО «В родинному колі»                 (1-11 кл.)

Постійно  Управління освіти Чернівецької міської ради, міський методичний центр,  керівники навчальних закладів
5.1.16. Залучати учнів до участі у «Вахті пам’яті Небесної сотні»

 

Постійно Керівники навчальних закладів
5.1.17. Проводити тематичні заходи, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України:

·         до утворення Української Повстанської Армії (14.10.1942 р.);

·         до дня Соборності України;

·         до святкування дня Гідності та Свободи

Щорічно –

 

14.10                  22.01

22.11

 Управління освіти Чернівецької міської ради, міський методичний центр, керівники навчальних закладів
5.1.18. Забезпечити організацію перегляду та обговорення учнями і студентами вітчизняних художніх і документальних фільмів:

·         «Між Гітлером і Сталіним. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький;

·         «Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський;

·         «Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов;

·         «ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко;

·         «УПА. Третя сила», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко, Віталій Загоруйко;

·         «1377 спалених заживо», 2009 рік, авт. – Іван Кравчишин;

·         «Поводир», 2014 рік, авт. – О.Г. Санін тощо

Упродовж навчального року Керівники навчальних закладів
5.1.19. Під час організації і діяльності літніх таборів зосереджувати роботу на заходах з військово-прикладних видів спорту, участі у військово-патріотичній грі «Сокіл»» («Джура»)

 

 Червень-серпень,

щорічно

 Керівники  оздоровчих закладів
5.2. Взяти участь у роботі Всеукраїнської науково-практичної конференції з

військово-патріотичного виховання

5.2.1. Сприяти розвитку скаутського руху в області  Постійно Управління освіти,міський методичний центр,міська асоціація «Юні чернівчани»
5.2.2. Організувати військово-патріотичну виховну систему «Джура» із залученням ігрових форм:

–          Всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Котигорошко» молодшої вікової групи,

–          Всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Джура» середньої вікової групи,

–          Всеукраїнська дитячо-юнацька гра «Сокіл» старшої вікової групи,

–          Всеукраїнська військово-спортивна гра «Хортинг» для учнів навчальних закладів з посиленою військовою та фізичною підготовкою,

–          Всеукраїнська військово-спортивна гра «Заграва» для студентської молоді,

–  Всеукраїнський фізкультурно-патріотичний фестиваль школярів       України «Козацький гарт»

Постійно Управління освіти,міський методичний центр,міська асоціація «Юні чернівчани»
5.2.3. Відзначити у 2017 році 105-у річницю пластового руху в Україні та у 2019 році – 30-у річницю відновлення діяльності Пласту в Україні ІІ квартал 2016 р. Управління освіти,міський методичний центр,міська асоціація «Юні чернівчани»
6. ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ
6.1. Забезпечити наповнення інформаційного контенту (сайту управління освіти міської ради,  сайтів навчальних закладів міста) позитивною інформацією щодо привабливості образу України, державних символів, поваги до них, підтримки бажання жити й працювати в Україні, цінності національної спадщини, спрямованих на формування історичної пам’яті. Постійно Управління освіти міської ради, ММЦ
6.2. Брати участь у обласних вебінарах  з патріотичного виховання дітей та молоді, присвячених методиці формування патріотичного виховання в ранньому, дошкільному, молодшому шкільному та підлітковому віці. Щорічно ММЦ, педагоги навчальних закладів
6.3. Використовувати  електронні тематичні добірки українських літературних і музичних творів національно-патріотичної тематики в здійсненні навчально-виховного процесу в навчальних закладах міста. З 2016 року Педагоги навчальних закладів
7. НАУКОВЕ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
7.1. Навчально-методичні ресурси

(монографії, підручники, навчальні посібники, методичні матеріали)

7.1.1. Підготувати методичні рекомендації для учителів загальноосвітніх навчальних закладів, присвячені тривалим державницьким традиціям України (Київська Русь, Велике Князівство Литовське, Військо Запорізьке, Гетьманщина, Українська Народна Республіка, Гетьманат Павла Скоропадського тощо). Протягом навального року ММЦ
7.1.2. Висвітлювати на сайтах навчальних закладів та управління освіти кращий досвід педагогів міста щодо регіонального компонента виховання патріотизму. Постійно Керівники навчальних закладів
7.1.3. Надавати поради батькам на класних та загальношкільних батьківських зборах щодо організації патріотичного виховання для дітей різних вікових категорій. 2015-2017 рр. Педагоги,психологи навчальних закладів
7.1.4. Взяти участь у  Всеукраїнському  конкурсі рукописів методичних рекомендацій та методичних посібників з національно-патріотичного виховання дітей та молоді. 2015 р. ММЦ
7.1.5. Надавати рекомендаційні бібліографічні списки «Бібліотечка для учителя», присвячені національно-патріотичній тематиці. Щорічно Шкільні бібліотекарі
7.1.6. Створити творчу групу вчителів початкових класів з проблеми «Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді». 2015/2016 н.р. ММЦ
7.1.7. Розробити методичний посібник для вчителів початкових класів та вихователів груп продовженого дня з розробками уроків, виховних заходів, ігрових вправ, творчих конкурсів, спрямованих на реалізацію завдань національно-патріотичного виховання. Постійно Міська творча група вчителів початкових класів
7.1.8. Взяти участь у регіональному круглому столі щодо розробки та впровадження ефективних моделей національно-патріотичного виховання сучасної молоді. Грудень

2015 р.

Методисти ММЦ, педагоги ЗНЗ, ПНЗ
7.1.9. Взяти участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теоретико-методологічні засади та світоглядні орієнтири національно-патріотичного виховання дітей та молоді». Квітень-травень 2016 р. Методисти ММЦ, педагоги ЗНЗ, ПНЗ
7.1.10 Організовувати та проводити відкриті уроки в загальноосвітніх навчальних закладах з метою виховання національної самосвідомості учнів. Постійно Керівники навчальних закладів

Comments are closed.